HTML

Koreai tapasztalatok

A cégem kiküld Dél-Koreába dolgozni. Közben megpróbálok minél többet felfedezni belőle!

Friss topikok

  • Krámos Dorina: Én csak annyit szeretnék mondani, hogy tévedés van az ABC-ben. Tudom, hogy 2 éves bejegyzés, de ha... (2014.02.03. 14:53) Írás - olvasás
  • szilvia96: Nagyon örülök nektek, hogy megismerhetem általatok koreát én is nagyon szeretem (2012.10.08. 19:47) Készülődés esküvőre
  • moszo: Hát én is itt volnék, bár tök véletlenül. Nem is tudtam, hogy az út után is folytattad a blogot. Ö... (2010.09.13. 13:54) Minden út Koreába vezet?
  • ミラ: hangeul a neve az írásuknak, mesterségesen kifejlesztett rendszer, a leglogikusabb a nyelvészek sz... (2010.06.24. 13:12) Nyelvi kérdések
  • spulnissimus maximus: @Tiggr: AJAJJAJ! Elnézést, de csak a hét vége felé dől el, hogy felvesznek-e, addig nem akartam e... (2010.05.17. 17:05) A koreai film hónapja

Linkblog

A palota ékköve

2010.04.20. 17:28 Tiggr

Még koreai utam előtt kicsiny feleségem kapcsolgatta a TV-t és belefutottunk egy sorozatba. Én simán kínai szappanoperának véltem azalatt az 5 másodperc alatt, amennyit Mangó ezen a csatornán időzött. Aztán Rózsa említette, hogy ismerősek a ruhák, amiket fényképeztem. Összeállt a kép, hogy ez bizony "A palota ékköve" című koreai sorozat! Azóta más is említette, hogy ezen keresztül figyelt fel a koreai kultúrára. Így utánanéztem a sorozatnak:

hu.wikipedia.org/wiki/A_palota_ékköve

Vagyis nem tűnik szappanoperának, sőt felkeltette az érdeklődésemet! Megpróbálom valahonnan előásni és megnézni. Valószínűleg sok információt lehet megtudni a korabeli Koreáról! Hogy mikor lesz időm megnézni, az más kérdés, de ha belekezdtem, majd mesélek róla, hogy érdemes-e... :)

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://koreaexp.blog.hu/api/trackback/id/tr301937562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spulnissimus maximus 2010.04.21. 12:14:39

Juhujj, még egy bejegyzés, megálmodtam ám :)
A sorozatról, hát a díszlet biztos élethű, szép és érdekes, de én láttam belőle egy részt és elég vontatott.
De lehet, hogy Te más szemszögből nézed majd! :)

rozsabogar 2010.04.21. 13:12:28

Spulninak igaza van! Valóban nagyon vontatott. Viszont a környezet tényleg nagyon szép!
Én egy rajongói oldalt találtam:
www.sanita0.eoldal.hu/

rozsabogar 2010.04.21. 13:16:11

Jut eszembe! BOLDOG SZÜLINAPOT Zsolti!!! :)
Húúúú, te sem fiatalodsz! :D

moszo 2010.04.21. 13:33:13

Néha a híradó után átkapcsoltunk az m1-re. Éppen akkor ment a Palota Ékköve. Kis családunk, mint akit megbabonáztak, egyszerűen nem tudtunk elszakadni a képernyőről. Ennek ellenére nem figyeltem a sorozatot, csak néhány ilyen elcsípett részletet láttam. Lehet, hogy vontatott, de Zsoltinak abban igaza van, hogy sokat meg lehet belőle tudni a koreai kultúráról. Minket lebilincselt ez a teljesen más világ. Szerintem érdemes megnézni, főleg, hogy jártál az országban és tetszett.

rozsabogar 2010.04.21. 15:49:07

@moszo: Igen, tök más világ, de aki a pörgősebb történeteket kedveli, annak nem lesz nagy élmény. Nem nagy történet, viszont valóban sokat elárul a kultúrájukról.

tityi48 2010.04.22. 12:26:42

Ficerének is beugrott "A palota ékköve" még amikor
először voltál kinn.Mutterschiff:MINDIG CSAK A PIA
csak nem unjuk a pezsgőt??
A jövő héten 29.-én irány a Kláriék

Üdv mindenkinek:Tibor

Tiggr 2010.04.23. 15:54:05

@rozsabogar: Köszi a gratulációt!

@spulnissimus maximus: Lesz még bejegyzés, ígérem! :)

Igen, főleg a környezet miatt érdekel a sorozat, bár ha jól olvastam, a történelmi szál sem megvetendő. Pár rész már megvan, majd belenézek!

Mutterschiff 2010.04.23. 20:28:15

@tityi48: Alkoholról csak azért írtam ne hogy rácáfoljak a rossz híremre.Aztán Olaszország után rögtön jelentkezni ám és vigyázni magunkra és a kis Nórát helyettünk is megpuszilni jó?
süti beállítások módosítása