HTML

Koreai tapasztalatok

A cégem kiküld Dél-Koreába dolgozni. Közben megpróbálok minél többet felfedezni belőle!

Friss topikok

  • Krámos Dorina: Én csak annyit szeretnék mondani, hogy tévedés van az ABC-ben. Tudom, hogy 2 éves bejegyzés, de ha... (2014.02.03. 14:53) Írás - olvasás
  • szilvia96: Nagyon örülök nektek, hogy megismerhetem általatok koreát én is nagyon szeretem (2012.10.08. 19:47) Készülődés esküvőre
  • moszo: Hát én is itt volnék, bár tök véletlenül. Nem is tudtam, hogy az út után is folytattad a blogot. Ö... (2010.09.13. 13:54) Minden út Koreába vezet?
  • ミラ: hangeul a neve az írásuknak, mesterségesen kifejlesztett rendszer, a leglogikusabb a nyelvészek sz... (2010.06.24. 13:12) Nyelvi kérdések
  • spulnissimus maximus: @Tiggr: AJAJJAJ! Elnézést, de csak a hét vége felé dől el, hogy felvesznek-e, addig nem akartam e... (2010.05.17. 17:05) A koreai film hónapja

Linkblog

Divat

2010.04.16. 19:27 Tiggr

Pár szót szerettem volna szólni az itteni öltözködésről is, de sajnos túl későn jutott eszembe, így képeket nem nagyon tudtam készíteni a témában. Azért pár észrevételemet megosztom!

A férfiak öltözködése általában kétféle. Vannak a „hétköznapi” öltözékűek, rajtuk nincs semmi különös, egyszerű nadrágot és dzsekit hordanak. A másik csoport az „öltönyösök”, akik viszont sokkal többen vannak, mint nálunk. Az öltöny népszerűségét valószínűleg az iskolai egyenruha alapozza meg, hiszen szegény fiúkat minden nap öltönybe bújtatják.
 
A nőknél is lehet némi hatása az iskolai egyenruhának, ugyanis – gondolom a koreai férfiak nagy örömére – a magukra adó nők ruházatának központi eleme az elég rövid szoknya (a leghosszabb térdig ér). A konzervatívabbak rövidnadrágot húznak. Felül általában blúz és blézer, vagy hosszított kötött pulcsi/kardigán. Hidegebb időben vastagabb fekete harisnya jár még a szerkóhoz, a cipő pedig a lehető legváltozatosabb: a papucstól a tűsarkún át a csizmáig, bakancsig minden lehet.
 
Az uralkodó szín a fekete, fehér, szürke, esetleg ezüst (főleg díszítésként, bár láttam teljes ezüst öltönyt is, elég stricis volt) ami unalmasan hangzik, de aki ismer, az tudja, hogy személy szerint nekem tetszik! :)
 
Azért a képeimből megpróbálok kiollózni pár példát:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Érdekes, hogy csicsa iránti vonzalmuk a ruházkodásban nem érvényesül.
 
Azért íme egy rossz példa, de ez igen ritka (úgy tűnt, nem hivatása az, ami elsőre eszetekbe juthat… csak ízlésficamos):
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A nők (nyilvánosan is) rengeteget bírnak foglalkozni a sminkjükkel. Szinte mindenkinek videotelefonálásra alkalmas mobilja van, vagyis elöl is van beépített kamera. Először azt hittem, hogy magukat fényképezik, aztán rájöttem, hogy sok esetben nem erről van szó, hanem a telefon kijelzőjén ellenőrzik magukat tükör helyett. (Azért az LG tükörként ragyogó mobiljai kicsit más megvilágításba kerülnek így, ugye?) Amúgy úgy tűnik, az ajkaknak nagyon fényesnek illik lenni, bár szerencsére nem mindenki ragaszkodik ehhez. Ritkább, de előfordul, hogy az egész arc porcelánként fénylik. Szerencsére úgy tűnik, hogy lassan ez a fényességmánia kezd kihalni!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://koreaexp.blog.hu/api/trackback/id/tr951927608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mutterschiff 2010.04.21. 10:45:05

Na ez a rózsaszín habcsók azért elég közönséges

spulnissimus maximus 2010.04.21. 12:12:06

@Mutterschiff: Ilyen szerzeteket itthon, Pesten is lehet látni. De ennek örülök, mindig gondoskodnak a jó hangulatomról.
süti beállítások módosítása