HTML

Koreai tapasztalatok

A cégem kiküld Dél-Koreába dolgozni. Közben megpróbálok minél többet felfedezni belőle!

Friss topikok

  • Krámos Dorina: Én csak annyit szeretnék mondani, hogy tévedés van az ABC-ben. Tudom, hogy 2 éves bejegyzés, de ha... (2014.02.03. 14:53) Írás - olvasás
  • szilvia96: Nagyon örülök nektek, hogy megismerhetem általatok koreát én is nagyon szeretem (2012.10.08. 19:47) Készülődés esküvőre
  • moszo: Hát én is itt volnék, bár tök véletlenül. Nem is tudtam, hogy az út után is folytattad a blogot. Ö... (2010.09.13. 13:54) Minden út Koreába vezet?
  • ミラ: hangeul a neve az írásuknak, mesterségesen kifejlesztett rendszer, a leglogikusabb a nyelvészek sz... (2010.06.24. 13:12) Nyelvi kérdések
  • spulnissimus maximus: @Tiggr: AJAJJAJ! Elnézést, de csak a hét vége felé dől el, hogy felvesznek-e, addig nem akartam e... (2010.05.17. 17:05) A koreai film hónapja

Linkblog

Gyeongbokgung – A Palota

2010.04.07. 10:39 Tiggr

Miután végigvánszorogtam a téren, eljutottam a legfőbb palota bejáratához. Itt viszont egy kis téren leültem egy jó fél órára, mert már alig álltam a lábamon. A padokon itt feküdt néhány hajléktalan. A metrómegállókban is előfordultak, de a „mieinkhez” képest volt pár különbség. Egyrészt nem handabandáztak, szerintem örültek, hogy békében hagyják őket. Nem bűzlöttek méterekről és a rendőrök sem zargatták őket.

Na de miután kissé erőre kaptam, megkerestem a palota bejáratát. Itt már komoly parkoló volt buszokkal és rengeteg iskolással. Az iskolások ha megláttak, elkezdtek integetni, és azt hajtogatták, hogy „Hi!”, meg nevetgéltek. Ezt kivétel nélkül mindegyik csoport megtette és nagyon örültek, ha viszonoztam. Aranyosak voltak. A legjobb ilyen élmény kifelé jövet volt. Kicsik voltak és a tanár épp azon volt, hogy kettes sorba állítsa őket és csendben legyenek. (Megjegyzem a magyar tanárok már az akkor épp elért eredmény miatt mennybe mentek volna a boldogságtól.) Szóval így mentem el épp mellettük és láttam, hogy a szemük kikerekedik… Nem álltam meg, odaintegettem, mire csendben maradtak ugyan, de szélesen elmosolyodtak és visszaintegettek, csinálhatott a tanár bármit! :) Nagyon mondjuk nem látszott idegesnek. Lehet, hogy az idegenek üdvözlését is tanítják? :)
 
Na de a palotáról! Szóval az első két palota megnézése után az embernek az az érzése támad, hogy mind ugyanolyan, maximum kicsit díszesebb, kisebb, vagy nagyobb az egyik a másiknál. Viszont ez A Palota, nagybetűvel! Mind méreteiben, mind szépségében túltesz a többin, amit láttam.
 
Nem csoda, Taejo király építtette, innen indult a Joseon dinasztia, és ez a legközpontibb, legrégebbi palota is egyben. Ezen az épületegyüttesen szokták demonstrálni Északkelet-Ázsia középkori építészetét, ami nem csoda.
 
Ráadásul itt az idegenforgalomra még nagyobb hangsúlyt fektetnek, mert itt már naponta többször „eljátsszák” a palota őrségváltási szertartását korhű ruhákban, zenével. Itt nem volt szerencsém, mert csak a legvégére értem oda és aznap már nem volt több.
 
Azért pár képet még tudtam lőni:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://koreaexp.blog.hu/api/trackback/id/tr911901074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ficere 2010.04.07. 13:30:55

Szia!Mi is itt vagyunk ám!
(szóval figyelünk és csodálkozunk)

Angyalfatty 2010.04.07. 16:29:34

Szia Zsolti!
Látom nyakig belevetetted magad a kultúrába. Érdekesen viselkednek az ottaniak a külföldiekkel. Kicsit olyan az érzésem, mint az afrikai filmeknél amikor elmegy a fehér ember és úgy viselkednek vele mint egy istennel...

Mangoka 2010.04.07. 19:08:02

Kedves Kommentezők!

Zsolti most másik szállodában szállt meg. Ez a szálloda nem olyan felszerelt, mint az előző volt, a net is akadozik, sőt jelenleg abszolút nincs és nem is tudják megmondani, hogy mikor lesz újra. Ezért csak a munkahelyén tud blogolni a szabadidejében...
Megkért, hogy erről tájékoztassalak benneteket, és hogyha esetleg hosszab ideig nem jelentkezne újabb bejegyzéssel, akkor az ennek köszönhető.

Üdvözlet mindenkinek:
Mangó

ficere 2010.04.07. 20:39:53

Kösz az infót!Amúgy kár lenne a megszokott olvasnivalónkról lemondani!
Zsoltikám,a nyárigumik"felszerelődtek"a gépre!:-)
Pusszantás! Anyus-Apus

ficere 2010.04.07. 20:43:48

@Mangoka: mégegyszer,hogy más is lássa!

Tiggr 2010.04.08. 09:31:04

@ficere: Hello Apu! Köszi a gumicserét! Ha nagy leszek, meghálálom! :) Puszi Nektek!
süti beállítások módosítása