HTML

Koreai tapasztalatok

A cégem kiküld Dél-Koreába dolgozni. Közben megpróbálok minél többet felfedezni belőle!

Friss topikok

  • Krámos Dorina: Én csak annyit szeretnék mondani, hogy tévedés van az ABC-ben. Tudom, hogy 2 éves bejegyzés, de ha... (2014.02.03. 14:53) Írás - olvasás
  • szilvia96: Nagyon örülök nektek, hogy megismerhetem általatok koreát én is nagyon szeretem (2012.10.08. 19:47) Készülődés esküvőre
  • moszo: Hát én is itt volnék, bár tök véletlenül. Nem is tudtam, hogy az út után is folytattad a blogot. Ö... (2010.09.13. 13:54) Minden út Koreába vezet?
  • ミラ: hangeul a neve az írásuknak, mesterségesen kifejlesztett rendszer, a leglogikusabb a nyelvészek sz... (2010.06.24. 13:12) Nyelvi kérdések
  • spulnissimus maximus: @Tiggr: AJAJJAJ! Elnézést, de csak a hét vége felé dől el, hogy felvesznek-e, addig nem akartam e... (2010.05.17. 17:05) A koreai film hónapja

Linkblog

Insa-dong – emberek, művészet

2010.04.05. 13:30 Tiggr

Bocs, a tegnapom felét itt töltöttem, így nem tudok kikeveredni a témából! :) A plázában megszólított egy hölgy két srác tanítványával. Egy koreai kulturális kérdésekről szóló űrlapot szerettek volna kitöltetni velem, valamint beszélgetni. Igazából a srácoknak kellett volna velem beszlni, a tanárnőjük azért hozta ki őket, hogy angolt gyakoroljanak… Hát, ők sokat nem beszéltek, inkább a tanárnő. Megkérdeztem, hogy is van náluk a Húsvét. Bizony, ők nem tartanak úgy ünnepet, mint mi, dolgoznak, nem ajándékoznak, egyszerűen egyházi ünnepnek tartják, templomba mennek (a keresztények legalábbis). Mondta is a hölgy, hogy neki az a furcsa, hogy nálunk minden bezár ilyenkor. Hallott azért a csokinyuszikról és a tojásfestésről is. Amíg a kerületben csellengtem, még három másik társaság jött oda ugyanezzel a kérdőívvel. Ezt már többet nem töltöttem ki, de azért beszélgettem velük. Egyik helyen a srácok mobillal fel is vették a „riportot”. Ez van, ha az emberről messziről lerí, hogy nem idevalósi! Nem bántam, legalább beszélgettem helyiekkel egy keveset.

Néhol népviseletbe öltözött emberekkel is össze lehetett futni:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Volt olyan hirdetés, hogy 20 perc alatt beöltöztetnek népviseletbe, akár ki is festenek ennek megfelelően, majd készítenek két fotót. Nem próbáltam ki, valószínűleg inkább nőknek szólt a dolog, de Mangót nagyon megnéztem volna! Egyszer úgyis elhozlak ide, Bébi! :)
 
Tucatnyi fiú és lány álldogált hasonló táblákkal:
 
 

Igen, ők ingyen ölelést ajánlottak! Ugye megértitek, hogy ki kellett próbálni? :) Ahogy elnéztem, ez az egész egy kampány része, ami Szöul idegenforgalmának felfuttatására szolgál, és elég jól csinálják! Gondolom arra építenek, hogy a koreai vendégszerető nép hírében áll, ezt igyekeznek hangsúlyozni azzal kiegészítve, hogy vidámak is: egyszer egy srác is odajött hozzám, hogy ő részt vesz egy versenyen. Elkezd nevetni, és ha én úgy látom, hogy vidám, aláírom a papírját. Olyan hahotázásba kezdett, hogy az emberek mind odanéztek, hogy mi baja lehet… :) Gyorsan aláírtam a papírját!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Az utca vége egy térbe torkollt, ahova pont jókor érkeztem, ugyanis egy csoport tradicionális zenét és táncot adott elő:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://koreaexp.blog.hu/api/trackback/id/tr771896089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rozsabogar 2010.04.05. 22:10:38

Ez az ingyen ölelés, olyan aranyos dolog! Én is küldök egy ölelést? Jó? ;)
süti beállítások módosítása