HTML

Koreai tapasztalatok

A cégem kiküld Dél-Koreába dolgozni. Közben megpróbálok minél többet felfedezni belőle!

Friss topikok

  • Krámos Dorina: Én csak annyit szeretnék mondani, hogy tévedés van az ABC-ben. Tudom, hogy 2 éves bejegyzés, de ha... (2014.02.03. 14:53) Írás - olvasás
  • szilvia96: Nagyon örülök nektek, hogy megismerhetem általatok koreát én is nagyon szeretem (2012.10.08. 19:47) Készülődés esküvőre
  • moszo: Hát én is itt volnék, bár tök véletlenül. Nem is tudtam, hogy az út után is folytattad a blogot. Ö... (2010.09.13. 13:54) Minden út Koreába vezet?
  • ミラ: hangeul a neve az írásuknak, mesterségesen kifejlesztett rendszer, a leglogikusabb a nyelvészek sz... (2010.06.24. 13:12) Nyelvi kérdések
  • spulnissimus maximus: @Tiggr: AJAJJAJ! Elnézést, de csak a hét vége felé dől el, hogy felvesznek-e, addig nem akartam e... (2010.05.17. 17:05) A koreai film hónapja

Linkblog

Cheonggyecheon

2010.04.05. 16:00 Tiggr

Elindultam egy olyan célpont felé, amit este érdemes megnézni, mert ki van világítva. Ez a Cheonggyecheon csatorna, mely a belvároson folyik keresztül (Szöul fő folyója a Hangang). Szerencsémre a moteltől 2 perce bukkan a föld fölé. A ’70-es években a gyorsan növekvő város igényei miatt befedték az egészet és szennyvízcsatornának használták. Két évi restauráció után 2005 szeptemberében átadták mostani formájában. „Kihantolták”, megtisztították, nem ömlik bele többet szennyvíz, hangulatos sétányokat alakítottak ki a két partján, kis hidak szelik át és több helyen szépen megvilágították, mesterséges kis vízeséseket hoztak létre. Pár kép a sokból, amit csináltam:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sok helyen vannak lépőkövek, amin át lehet kelni a túloldalra:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ezeket a „virágokat” (?) a túlsó partról vetítették, mozogtak is. Miközben fényképeztem, odajött egy srác, hogy fényképezzem le őt is a virágokkal. Utána megkérdezte, honnan jövök. Miután mondta, öt perces monológot tartott arról, hogy mit tud Magyarországról, illetve Európáról, hol járt, hol nem. Magyarországra is szeretne eljönni, ha lesz valami jó focimeccs. Mert hogy szereti a focit és a sört. Amúgy kis hazánk kapcsán tudott Budapestről, Debrecenről, a gulyásról… Mindezt úgy adta elő, mint akit felhúztak, de nem okoskodva, inkább kedvesen. Aztán mondta, hogy örül, hogy találkoztunk és lelépett.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Elég sokáig sétáltam a folyócska mellett, úgy gondoltam ideje lenne kijönnöm a felszínre (a sétány a víz szintjén van). Jól is tettem, mert igencsak külvárosias lett már a táj, nagy kihaltság és csend volt mindenfelé. Szaporán elindultam visszafelé, de nem volt okom az aggodalomra. Szöulról valóban el tudom képzelni, hogy a világ legbiztonságosabb nagyvárosa, két okból is: egyrészt nem nagyon látni sötét alakokat, másrészt tegnap este a kb. másfél órás sétám alatt legalább tucatszor botlottam rendőrökbe. Aztán rájöttem, hogy ez egyik piac bejáratait látom utam során (pár feliratot már el tudok olvasni), ami persze zárva volt, ezért a nagy nyugi.
 
Azért kikanyarodtam a főútra, ahol egy utcai árusnál végre vettem vacsorát: nyársra fűzve voltak csirkehús és újhagyma darabok felváltva. Ezt előttem sütötte meg faszénen, majd választható mártással bekenegette. Nem tudott angolul, mint oly sokan, viszont közben jött egy öregember is, ő is kért egy ilyen nyársat. Amíg vártunk, rámköszönt. Viszonoztam a dolgot, majd elkezdett hadoválni koreaiul. Amikor elkészült a kaja, akkor sem hagyott elmenni, csak mondta. Fogalmam sincs, hogy mit. Az árus, meg a segédje, egy fiatal nő csak néztek rám szánakozva, én meg a vállamat rángattam. Egyszer a nő annyit kinyögött, hogy azt kérdezi az öreg, hány éves vagyok. Elmutogattam, mire még jobban magyarázni kezdett és a szószos kezével jól vállon is veregetett (nem maradt nyoma :) ). Az árus közben azért mutatta a nemzetközi jelet, hogy az öreg nem teljesen komplett. Miután végeztem a nyárssal, szépen elköszöntem, aztán otthagytam őket.
 

Na, a tegnapi napot elmeséltem legalább, megyek aludni! :)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://koreaexp.blog.hu/api/trackback/id/tr531896477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mutterschiff 2010.04.05. 18:40:58

Nagyon közvetlen egy nép ez a koreai.Szerintem Pesten elsétálgathat bármilyen náció nem hiszem hogy bárki is leszólítaná merő szimpátiából.Örülök hogy örülsz ha sokszor írok,ismersz,szeretek mindenhez hozzászólni,úgyhogy részemről nem megerőltető(sőt)Már írni akartam,vagy nagyon jó a cipőd,vagy irtó jól bírod a gyaloglást,vagy mind a kettő:)Élvezzük a fotókat is

öregekj 2010.04.05. 20:11:19

Szia Zsolti!
Örülünk, hogy szerecsésen megérkeztél.
Nagyon sokszor emlegettünk és érdeklődéssel olvastuk a bejegyzéseidet.
Vigyázz Magadra!
Puszi: Öregek

Malac81 2010.04.06. 08:29:42

Na mi van maa? Tegnap delutan ota semmi fejlemeny?
Emlekeztetoul: Azert vagy ott, hogy minel tobbet tudosits nekunk! :)

Ayisha 2010.04.06. 11:25:36

Ez gyönyörű!!! ezt is szívesen megnézném, ahogy a palotákat is. :)
amúgy nem igaz, hogy Magyarországon nem szólítják meg az embert. a zakkant hajléktalanok itt is elkezdenek szövegelni, aztán tudjál tőlük megszabadulni. de tény, hogy az átlag magyarra nem jellemző ez a mentalitás.

@Tiggr:
A mangát olvasgatom, márha olvasásnak számít a képek nézegetése.:D

Tiggr 2010.04.06. 14:57:27

@Malac81: Nyugi, ha nem hagysz békén, nem lesz miről mesélnem, mert csak ide írok! Majd minden el lesz meéslve tövirül-hegyire! :)

Tiggr 2010.04.06. 14:58:14

@Ayisha: Na, szerencséd! Nem volt semmi visszajelzés a mangáról... Kezdtem elszontyolodni! :)
süti beállítások módosítása