HTML

Koreai tapasztalatok

A cégem kiküld Dél-Koreába dolgozni. Közben megpróbálok minél többet felfedezni belőle!

Friss topikok

  • Krámos Dorina: Én csak annyit szeretnék mondani, hogy tévedés van az ABC-ben. Tudom, hogy 2 éves bejegyzés, de ha... (2014.02.03. 14:53) Írás - olvasás
  • szilvia96: Nagyon örülök nektek, hogy megismerhetem általatok koreát én is nagyon szeretem (2012.10.08. 19:47) Készülődés esküvőre
  • moszo: Hát én is itt volnék, bár tök véletlenül. Nem is tudtam, hogy az út után is folytattad a blogot. Ö... (2010.09.13. 13:54) Minden út Koreába vezet?
  • ミラ: hangeul a neve az írásuknak, mesterségesen kifejlesztett rendszer, a leglogikusabb a nyelvészek sz... (2010.06.24. 13:12) Nyelvi kérdések
  • spulnissimus maximus: @Tiggr: AJAJJAJ! Elnézést, de csak a hét vége felé dől el, hogy felvesznek-e, addig nem akartam e... (2010.05.17. 17:05) A koreai film hónapja

Linkblog

Erőd

2010.03.12. 15:06 Tiggr

Némi taxizás után eljutottunk az erődhöz (Hwaseong erőd). Mint már említettem, ez a világörökség része, nem is csodálom! Igaz, jóval fiatalabb, mint gondoltam, ugyanis 1796-98 között épült. Az egészet úgy kell elképzelni, mint egy nagyon hosszú várfalat, ami egy egész várost magában foglal. Biztos vagyok benne, hogy jóval nagyobb, mint Sopronban a külső várfal által körbevett rész. A fal egyes pontjain őrhelyek, bástyaszerű megerősítések, kapuk vannak, a jellegzetes keleti építészeti jegyekkel:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mint az látható, a város közben „benőtte” az egész területet, így azt lehet mondani, hogy sok európai városhoz – köztük Sopronhoz – hasonlóan a falon belül van a belváros. A különbség az, hogy Suwonban ez nem annyira korabeli épületeket jelent (bár elszórva ezek is jelen vannak), hanem ugyanúgy, mint máshol a térségben, kockaházakat. Az egész városrész középpontjában egy domb áll, tövében egy korabeli palotával:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ezt úgy rendezték be, mintha éppen születésnapi ünnepség lenne. Különböző szobákban bábuk vannak, melyek éppen azt „csinálják”, amit egy ilyen alkalommal tenniük kellene:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A palota előtt hatalmas tér van, egy részén mozaikkal, illetve különböző harcnemek bemutatásával:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A palota egyik udvarán egy 600 éves szent fa áll. A mellette levő „szentségfal”(?) mellett levő kiírás azért szégyenletes a turistákra nézve („nem WC”):
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Innen felmásztunk a domb tetejére, ahonnan jó kilátás nyílt a palotára és a városra is:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Már lentről láttunk egy hatalmas, álló Buddha szobrot, én mindenképp oda akartam jutni, megnézni. Sikerült is, egy buddhista templomhoz jutottunk:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Rengeteg egyéb szép dolgot láttunk itt, de csak nem rakhatok ide több, mint 100 képet! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://koreaexp.blog.hu/api/trackback/id/tr651834373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása