HTML

Koreai tapasztalatok

A cégem kiküld Dél-Koreába dolgozni. Közben megpróbálok minél többet felfedezni belőle!

Friss topikok

  • Krámos Dorina: Én csak annyit szeretnék mondani, hogy tévedés van az ABC-ben. Tudom, hogy 2 éves bejegyzés, de ha... (2014.02.03. 14:53) Írás - olvasás
  • szilvia96: Nagyon örülök nektek, hogy megismerhetem általatok koreát én is nagyon szeretem (2012.10.08. 19:47) Készülődés esküvőre
  • moszo: Hát én is itt volnék, bár tök véletlenül. Nem is tudtam, hogy az út után is folytattad a blogot. Ö... (2010.09.13. 13:54) Minden út Koreába vezet?
  • ミラ: hangeul a neve az írásuknak, mesterségesen kifejlesztett rendszer, a leglogikusabb a nyelvészek sz... (2010.06.24. 13:12) Nyelvi kérdések
  • spulnissimus maximus: @Tiggr: AJAJJAJ! Elnézést, de csak a hét vége felé dől el, hogy felvesznek-e, addig nem akartam e... (2010.05.17. 17:05) A koreai film hónapja

Linkblog

Bennszülöttek 2 és a zaklatás

2010.03.11. 03:58 Tiggr

Örülök, hogy egyre több barát jelenik meg a kommentelők között, és hogy egymással is beszélgetnek... :) De komolyan, tök jó látni!

Na, Dani, még egy kis bennszülöttezés! :) Persze mindaz, amit leírok, nagyon szubjektív, és csak pár észrevételen alapszik, meg olyan dolgokon, amiket korábban hallottam, valószínűleg nem mindenki olyan, mint amilyennek itt leírom...

Szóval erre Ázsiában a nőknek még mindig igencsak kuss a neve, legalábbis az emancipáció igen új fogalom lehet, a feminizmust meg talán nem is ismerik. Többek között ezért is nehéz fényképezni őket. Szegény nők sokszor megpróbálnak úgy tenni, mintha ott sem lennének, a hanglejtések alapján a férfiak nem túl udvariasak velük. Persze lehet, hogy félreértek helyzeteket, de ez a benyomásom. Ezt erősíti egy tegnapi élmény, amit rögtön a papírpohár után szereztem. Ez ugyanis egy üzem internet kávézójában történt, ahol ki volt rakva pár szórólap, könyvecske is. Az egyik érdekesnek tűnt, mert a férfi és a női jelek (tudjátok, a felfelé nyilas és a lefelé keresztes) voltak az elején néhány örömteli kolléga képével! :) Gyorsan átnéztem és persze a szöveget még elolvasni sem tudtam, de voltak képek, amik magukért beszéltek. A könyvecske azt magyarázta vagy 20-30 oldlaon át, hogy a férfiak mit ne csináljanak a nőkkel a munkahelyen! Gondolom a nők nem nagyon szólhatnak vissza... A képek alapján olyasmikre hívták fel a figyelmet, hogy ne fogdossuk a nők fenekét, mert az esetleg annyira nem jó nekik. A többi kép ennyire nem volt egyértelmű, de volt egy WC-s jelenet és egy olyan is, amin egy pasi rohant egy nő után... Néha durva dolgok történhetnek itt azért! Sajnálom az itteni nőket! Ja egyébként tegnap azért találtunk fiatalokat is, voltak egész csinosak is! Képeket nem készíthettem, sajnálom Dani... :)

Erre kicsit rácáfol a tegnap esti tradicionális vacsi, amiről bővebben is írok még. Csöngetni kellett a pincérnőnek, ha kértünk valamit, de az mindig dumált valakivel. Egy idősebb, szimpatikus, de elég karakán nő volt. Vendéglátóink jól ismerhették (vagy csak ez volt a hozzáállás nem tudom), de csöngettek egy csomót, meg mutogattak, hogy csak dumál, ahelyett, hogy jönne. Na, ott azért a nő is elég jó hangsúllyal intette le őket! :)

A férfiak amúgy szeretnek úgy torkot köszörülni, hogy mintha épp megfulladni készülnének, de közben még egy kiadósat szeretnének hányni. Először már a repülőn hallottam ilyet és simán azt hittem, hogy a pasi a mellette bőgő babát próbálja halálra rémíteni, hogy elhallgasson, de nem. :) Másik érdekesség, hogy a pizzát úgy tűnik csámcsogva illik fogyasztani, a múltkor leírt pizzához jó kis hangzavar is járt. :) A koreai ételeknél ezt nem csinálják, csak a levest és tésztát szürcsölik durván! :)

Majd megpróbálok embereket fényképezni, ha megyünk erődöt nézni!

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása