HTML

Koreai tapasztalatok

A cégem kiküld Dél-Koreába dolgozni. Közben megpróbálok minél többet felfedezni belőle!

Friss topikok

  • Krámos Dorina: Én csak annyit szeretnék mondani, hogy tévedés van az ABC-ben. Tudom, hogy 2 éves bejegyzés, de ha... (2014.02.03. 14:53) Írás - olvasás
  • szilvia96: Nagyon örülök nektek, hogy megismerhetem általatok koreát én is nagyon szeretem (2012.10.08. 19:47) Készülődés esküvőre
  • moszo: Hát én is itt volnék, bár tök véletlenül. Nem is tudtam, hogy az út után is folytattad a blogot. Ö... (2010.09.13. 13:54) Minden út Koreába vezet?
  • ミラ: hangeul a neve az írásuknak, mesterségesen kifejlesztett rendszer, a leglogikusabb a nyelvészek sz... (2010.06.24. 13:12) Nyelvi kérdések
  • spulnissimus maximus: @Tiggr: AJAJJAJ! Elnézést, de csak a hét vége felé dől el, hogy felvesznek-e, addig nem akartam e... (2010.05.17. 17:05) A koreai film hónapja

Linkblog

Bennszülöttek Daninak

2010.03.09. 15:00 Tiggr

Dani kérdezte, hogy milyenek az itteni népek. Hát, ez nehéz kérdés. Azt hiszem, mindenki ismer sztereotípiákat, és annál több van ezekből, minél kevésbé ismerünk valamit. Gondolom ezekre az agyunknak van szüksége ahhoz, hogy ne kelljen mindenkit egyénként kezelni, hanem könnyebben csoportba foglalhassunk egy csomó embert és rájuk aggassunk egy címkét.

Ami igaz minden sztereotípiára, igaz itt is. Van alapja, de minden ember más és más. Sokat nem érintkezünk az itteniekkel, akkor is csak felszínesen, és tényleg sokféle típus van, de amit a kevés tapasztalatomból leszűrtem, azokat megosztom:

Azt hallottam, szinte minden koreai tud angolul. Ez nem tűnik igaznak. Aki tud, általában az is szörnyű akcentussal. Viszont a legtöbben nagyon udvariasak, hajlonganak, mosolyognak, kedvesek is, ha épp tudják miről van szó. Van itt egy srác, aki az elmúlt napokban kezdett felengedni, ő például remek arcnak tűnik. Írtam, hogy a repcsin megismerkedtem egy koreai fickóval, aki rögtön meginvitált az irodájába... Szóval nem lehet rájuk panasz.

Nekem nagyon rossz az arcmemóriám, mégis már vagy tucatnyit felismerek közülük, tehát annyira nem is egyformák.

Dani, gondolom a nők is érdekelnek! :))) Akiket mi "koreai nőként" ismerhetünk pl. reklámokból (LG, Samsung, ...) azok valóban szépek, de ők modellek. A "valóságban" azért elég ritkán látni szép koreai nőt, sokuknál a jellegzetes, széles arccsont dominál. Ráadásul úgy tűnik, a koreai nép is idősödő, csakúgy, mint a japán, mert viszonylag kevés a fiatal nő... vagy csak eldugták őket előlünk! :)))

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://koreaexp.blog.hu/api/trackback/id/tr91824049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rozsabogar 2010.03.09. 15:03:31

És a pasik se jók? ;)

Tiggr 2010.03.09. 15:43:26

@rozsabogar: Hát, talán ismersz annyira, hogy nem ilyen szemmel néztem körül! ;) De nem, azt hiszem elmondható róluk is ugyanaz, ami a nőkről.

Angyalfatty 2010.03.09. 19:41:18

Köszönöm szépen Zsolti. Lehet ez már nagy kérés meg aztán a guglin is megnézhetném, de tudnád fotóval is dokumentálni őket?

öregekj 2010.03.09. 19:58:22

Igazán nagyszerű a tudósítás, ezek után már nem is akarok elmenni.
Vigyázzál nagyon Magadra.
Millió puszi
Öregek

Mutterschiff 2010.03.10. 09:14:37

Szia Zsoltikám.HOGY Tetszik a benszülött nyelv,és hogy hívnak téged azon kívül hogy gyere ide.Gondolom nem könnyű számukra a neved.jól nézett ki a vacsorád ,nem kis adag.de a málnabor is felizgatott.Na és az eszcajg... Sok puszi

spulnissimus maximus 2010.03.10. 09:25:14

@Angyalfatty:
khm khm... túl nagy az érdeklődés ;)

Malac81 2010.03.10. 12:58:43

Az Angyalfatty a Dani?

Angyalfatty 2010.03.10. 17:00:37

@Spulni85: Ne aggódj nem a nőkre vagyok kiváncsi, hanem az emberekre...

Tiggr 2010.03.11. 01:50:33

@öregekj: Ezt most nem értem. Mi riasztót írtam?

Mangoka 2010.03.11. 09:18:24

@Tiggr: Nem írtál semmi riasztót, csupán félreértetted, amit anyuék írtak...:) Azért írták, hogy most már nem akarnak elmenni, mert annyira részletesen számolsz be mindenről képeken szemléltetve, hogy már nem lenne értelme elmenni, mert nem látnának semmi újat.:)
Ez dícséret volt...:)
És tényleg ügyes vagy. Lehet, hogy jelentkezned kéne valamelyik újságba tudósítónak.
Szeretlek!

Csók
Mangó

Tiggr 2010.03.11. 13:36:07

@Mangoka: Na, a második elfogult! :) Ja, értem már Anyukádék kommentjét! De egész más mindezt olvasni, képen látni, mint benne "élni"! Komolyan, sokmindent láttunk már ebből TV-ben... összehasonlíthatatlan! Mindenesetre nagyon köszönöm és ha jól megfizetnék, hogy utazgassak erre-arra, meg Téged is vihetnélek, benne is lennék egy ilyen melóban, bár szerintem nem lennék jó ebben a szakmában! :) Én is nagyon Szeretlek!
süti beállítások módosítása