HTML

Koreai tapasztalatok

A cégem kiküld Dél-Koreába dolgozni. Közben megpróbálok minél többet felfedezni belőle!

Friss topikok

  • Krámos Dorina: Én csak annyit szeretnék mondani, hogy tévedés van az ABC-ben. Tudom, hogy 2 éves bejegyzés, de ha... (2014.02.03. 14:53) Írás - olvasás
  • szilvia96: Nagyon örülök nektek, hogy megismerhetem általatok koreát én is nagyon szeretem (2012.10.08. 19:47) Készülődés esküvőre
  • moszo: Hát én is itt volnék, bár tök véletlenül. Nem is tudtam, hogy az út után is folytattad a blogot. Ö... (2010.09.13. 13:54) Minden út Koreába vezet?
  • ミラ: hangeul a neve az írásuknak, mesterségesen kifejlesztett rendszer, a leglogikusabb a nyelvészek sz... (2010.06.24. 13:12) Nyelvi kérdések
  • spulnissimus maximus: @Tiggr: AJAJJAJ! Elnézést, de csak a hét vége felé dől el, hogy felvesznek-e, addig nem akartam e... (2010.05.17. 17:05) A koreai film hónapja

Linkblog

Az út

2010.03.07. 14:14 Tiggr

Zürichben is próbáltam írni, de nem ott csak fizetős Net volt. Még az ásványvíz is 2.50 euroba került... Ja és újra biztonsági ellenőrzés volt. Viszont azt mondták, nem kell nekem vízum Koreába.

Kicsit késve indultunk tovább. Na, ez igazi maratoni menet volt, 11 óra... Szerencsémre a mellettem ülő koreai srác (90% koreai volt mindkét gépen) eltűnt valamerre, így fel tudtam tenni a lábam. 5-5 percekre tán el is bóbiskoltam. Hajnali 3 felé (otthoni idő) kezdett világosodni. Lent az éjszakában a települések kis fényszigetei úsztak. Szóval hajnalhasadáskor hagytuk el Európát, Jekatyerinburgtól picit délre. Elrepültünk aztán Novoszibirszk, Ulanbator felett is, rengeteg a hó és a hegy arrafelé! :)

Az utolsó órákban visszatért a koreai srác, kicsit dumáltunk. Kiderült, hogy van egy cége, és Suwonban, nem messze a hoteltől van az irodája. Meghvott, hogy ha lesz időm, nézzek át. Kétlem, hogy lesz időm, pedig jó lenne! 1993 óta havonta ingázik Korea és Európa országai között, család mellett... Nem irigylem!

Az Incheon reptér olyan, mint a többi, csak igen nagy! Itt újabb biztonsági elenőrzés, hogy az országba beengedjenek. Itt meg lepecsételték a vízumomat, hogy igen, kell az... Jó, mi?

A lengyel sráccal hamar sikerült találkozni, együtt kerestük meg a buszt, amivel a hotelig kellett eljutni. Itt nem tülekedés van ám a buszra! Sorban állnak a népek, és ha jön a busz, ott terem vagy 5 ember és sorrendben engedik fel az utasokat, annyit, amennyi ülőhely van. Közben a csomagokat megállóhelyek szerint szortírozva beteszik a csomagtartóba. Aki előre tolakszik azt visszazavarják, aki nem fér fel, megvárja  a következő buszt (kb. 20 percenként vannak buszok). Aztán a buszsofőr szembeáll az utasokkal, meghajol, üdvözöl mindenkit, felteszi a légszűrő maszkját (nincs szmog, legalábbis most nem volt), aztán indul. Autópályán, kb. 100-zal egy órát jöttünk Suwonig, ahol a busz a hotel előtt állt meg, a sofőr kiszállt, kiadta a csomagjainkat. Mindez a szolgáltatás 2000 ft-nak megfelelő pénzért. Más világ!

Közben láttuk azért a "tájat"... Mindenhol beton, hatalmas tömbök. Ja és minden világít, villog, neon, színes... Pl. nagy divat a háztömbökre piros neon keresztet tenni. Igen, a Jézusit... Ez van a templomokon is. Kicsit szürreális. Volt olyan háztömb is, hogy a legtetején egy szint lugasnak volt megcsinálva betonból és az világított.

Az autók 99%-a Hyunday, KIA, és Samsung(!) Még a nagy, BWM-nek, Audinak látszó tárgyak is.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://koreaexp.blog.hu/api/trackback/id/tr281816109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Malac81 2010.03.07. 18:30:13

Samsung autó????
Fotózz le egyet légszi!! Ilyet még nem láttam a "nagy internetezés" korszakban sem :-)
süti beállítások módosítása