HTML

Koreai tapasztalatok

A cégem kiküld Dél-Koreába dolgozni. Közben megpróbálok minél többet felfedezni belőle!

Friss topikok

  • Krámos Dorina: Én csak annyit szeretnék mondani, hogy tévedés van az ABC-ben. Tudom, hogy 2 éves bejegyzés, de ha... (2014.02.03. 14:53) Írás - olvasás
  • szilvia96: Nagyon örülök nektek, hogy megismerhetem általatok koreát én is nagyon szeretem (2012.10.08. 19:47) Készülődés esküvőre
  • moszo: Hát én is itt volnék, bár tök véletlenül. Nem is tudtam, hogy az út után is folytattad a blogot. Ö... (2010.09.13. 13:54) Minden út Koreába vezet?
  • ミラ: hangeul a neve az írásuknak, mesterségesen kifejlesztett rendszer, a leglogikusabb a nyelvészek sz... (2010.06.24. 13:12) Nyelvi kérdések
  • spulnissimus maximus: @Tiggr: AJAJJAJ! Elnézést, de csak a hét vége felé dől el, hogy felvesznek-e, addig nem akartam e... (2010.05.17. 17:05) A koreai film hónapja

Linkblog

Palota túra

2010.04.04. 17:05 Tiggr

A metrózás után két palotát látogattam meg, ezek egymás szomszédságában vannak. Szöulban 5 palota van, melyeket a Joseon (bocsi, angol átírással használom a neveket, mert a magyart csak sejtem - ez elvileg Csoszön lehet, esetleg Csoszan) dinasztia épít(tet)ett.

Az első palota, amiben voltam, a Changdeokgung. Ez a palota volt leghosszabb ideig a Joseon uralkodók otthona. 1405-ben építették, a japánok – mint sokmindent – az 1592-1598 közötti inváziójuk során lerombolták, ám 1610-ben Gwanghae király helyrehozatta. Utána 1865-ig a királyok otthona volt. Ekkor átköltöztek az „eredeti” fő palotába, Gyeongbokgung-ba, amit ekkorra építettek újjá.
 
Ide csak vezetéssel engedtek be, így megvártam az angol nyelvű idegenvezetést.
 
A bejárat:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A trónterem:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A tetőn kis figurák vannak, ezeket már múltkor is fotóztam. Ezeknek a jelentősége a gonosz démonok elleni védelem. Mindig páratlan számú van belőle (a legbelső sárkányfej nem számít bele), és minél több, annál fontosabb az épület. Ezen a tróntermen 9 van, ez igen előkelő, a maximum azt hiszem 11.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A trónterem belülről a trónnal:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A palotához tartozott a titkos kert is, ami azért kapta ezt a nevet, mert a királyon, a hozzátartozóin, és azokon kívül akiknek a király engedélyt kapott, senki sem léphetett be. Ebben a kertben rengeteg többszáz éves fa van. Sajnos még elég kopasz a természet, így nem igazán adta ki a szépségét, de azért lehet sejteni!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A titkos kert egy pontján áll ez a kapu, melyen még kínai írásjelekkel (vagyis még a koreai írás megalkotása előtt készült) áll az, hogy ez a kapu az örök fiatalság kapuja. Azért, mert aki belépett rajta, az nem öregedett meg – ugyanis kivégezték, ha nem a királyi család tagja volt… A képen látható hölgy volt a vezetőnk.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A vezetés végén átsétáltam a másik palotába, amit Changgyeonggung-nak hívnak. Itt már szabadon lehetett mászkálni.
 
Ezt a palotát eredetileg Suganggung néven építtette Sejong király az apjának Taejongnak. 1483-ban Seongjong felújíttatta és megnagyobbíttatta. Ide költöztette nagymamáját, édesanyját és egyik nagynénjét is. Changdeokgung palotával (az előző, amiről írtam) együtt Donggweol néven is emlegették, ami annyit tesz, keleti palota. A japán gyarmati időkben a japánok állatkertet és botanikus kertet hoztak itt létre és Changgyeong kertnek hívták (palota helyett). Az állatkert és a botanikus kert megszűnt (pedig ez utóbbit láttam…), és a palota visszanyert eredeti nevét, ám mindezt csak 1983-ban!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A trónterem mögött van egy medence, a közepéből kiáll egy tartó, amin aprópénzek vannak. Erre úgy kell rádobni az aprót, hogy rajta is maradjon. Nem tudom, ez miért jó, de gondolom kívánságot teljesít. Nem könnyű a feladat, mert a pénz szeret továbbpattanni. Próbálkoztam párat, azt hiszem egy rajta maradt! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mindkét palotában láttam ilyen napórát, amihez még egy korrekciós táblázat is volt, amivel a csillagászati eltéréseket lehetett korrigálni:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Teashil: ez egy kőtartó, ebben tartották a herceg (édesanyjának) méhlepényét, mert ez volt a szokás… A szobor egyébként állítólag a köldök történetét meséli el (jó sok írás van rajta).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Végül találtam itt egy üvegházat, benne szép növényekkel:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Az időjárás kegyes volt hozzám, reggel hideg volt ugyan, de a nap nagy részében szépen sütött a nap, csak néha borult be. Délidőben már pulcsiban is melegem volt, most este tükörbe nézve pedig látom, hogy egész szép színem is lett! :) Eddig körölbelül fél 3-ig meséltem el a napomat, de ez így is egy hatalmas poszt lett, és itt már igen késő van, ezért csak holnap fogom folytatni a történetet! Elvileg amikor már meló lesz, úgysem történik majd annyi minden, majd akkor ráérek behozni magam, így most a történések kicsit előbbre fognak járni, mint a blog. Mindenkinek szép estét, jó éjt!

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://koreaexp.blog.hu/api/trackback/id/tr221894173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mutterschiff 2010.04.04. 22:37:36

Családi ünnepségen sokat emlegettünk, remélem csuklottál. Hiányoztál, de kárpótolt, hogy ahogy hazaértünk, szép képeket kaptunk Tőled. Jó éjt, s jó munka kezdést!

Tiggr 2010.04.05. 02:21:23

@Mutterschiff: Nahát, mennyit kommentelsz! :) Nagyon örülök ám neki! Szerencsére ma még nincs munkakezdés! :)

ficere 2010.04.05. 11:54:43

Mi megvárjuk az esti beszámolót!
Puszi!
süti beállítások módosítása