HTML

Koreai tapasztalatok

A cégem kiküld Dél-Koreába dolgozni. Közben megpróbálok minél többet felfedezni belőle!

Friss topikok

  • Krámos Dorina: Én csak annyit szeretnék mondani, hogy tévedés van az ABC-ben. Tudom, hogy 2 éves bejegyzés, de ha... (2014.02.03. 14:53) Írás - olvasás
  • szilvia96: Nagyon örülök nektek, hogy megismerhetem általatok koreát én is nagyon szeretem (2012.10.08. 19:47) Készülődés esküvőre
  • moszo: Hát én is itt volnék, bár tök véletlenül. Nem is tudtam, hogy az út után is folytattad a blogot. Ö... (2010.09.13. 13:54) Minden út Koreába vezet?
  • ミラ: hangeul a neve az írásuknak, mesterségesen kifejlesztett rendszer, a leglogikusabb a nyelvészek sz... (2010.06.24. 13:12) Nyelvi kérdések
  • spulnissimus maximus: @Tiggr: AJAJJAJ! Elnézést, de csak a hét vége felé dől el, hogy felvesznek-e, addig nem akartam e... (2010.05.17. 17:05) A koreai film hónapja

Linkblog

Deoksugung

2010.04.13. 16:46 Tiggr

Remélem a palotákra még nem untatok rá nagyon, mert az utolsó szöuli történet is egy palotáról szól, ez Deoksugung. Már említettem, hogy hétfőn is meg akartam látogatni, de ekkor zárva volt. Gondolkodtam is, hogy újra visszamenjek-e, hiszen jópár hasonló palotát láttam már, de ez annyira közel volt a szállásomhoz, hogy kézenfekvő célpontnak tűnt az utolsó 1-2 órára. Jól tettem, hogy megnéztem!

Deoksugung egyedülálló abból a szempontból, hogy területén a hagyományos koreai épületek és a nyugati stílusú épületek jól megférnek egymás mellett. Eredetileg Wolsan herceg rezidenciája volt, aki Seongjong király bátyja volt. Királyi palotává akkor vált, mikor 1593-ban Senjo király ide költözött (a japánok lerombolták Gyeongbokgung-ot és Changdeokgung-ot is). 1615-ig használták királyi palotaként, majd körülbelül 200 évig kihasználatlanul állt. 1897-ben, két éves orosz tartózkodás után (innen származik sok „nyugati” behatás) Gojong király költözött ide. Ekkor a Joseon dinasztia már végnapjait élte, ugyanis Gojong-ot 1907-ben lemondatták trónjáról, igaz utána 1919-es haláláig azért itt élt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ezt a „tárgyalótermet” például orosz tervező álmodta meg:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Itt három nemzeti kincs látható:
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A közelbbi egy kerekes „ágyú”, mely lőpor segítségével egyszerre 100 nyilat lőtt ki. Középen látszik Heungcheonsa templom 1462-ben kovácsolt harangja. Leghátul a világ legnagyobb és legrégebbi vízórájának maradványai látszanak (Jagyeongnu). Ez a szerkezet 1536-tól határozta meg a Joseon dinasztia hivatalos idejét. Sajnos az idők folyamán a bonyolult rendszer részei elvesztek, csak két henger és három edény maradt meg. Az edények vízzel töltötték meg a hengereket, melyekben botok álltak. Ezeken jelölések voltak, valamint mozgásukkal (ahogy gyűlt a víz), harangokat, dobokat, gongokat szólaltattak meg, jelezve az idő múlását:
 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://koreaexp.blog.hu/api/trackback/id/tr461918078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása