HTML

Koreai tapasztalatok

A cégem kiküld Dél-Koreába dolgozni. Közben megpróbálok minél többet felfedezni belőle!

Friss topikok

  • Krámos Dorina: Én csak annyit szeretnék mondani, hogy tévedés van az ABC-ben. Tudom, hogy 2 éves bejegyzés, de ha... (2014.02.03. 14:53) Írás - olvasás
  • szilvia96: Nagyon örülök nektek, hogy megismerhetem általatok koreát én is nagyon szeretem (2012.10.08. 19:47) Készülődés esküvőre
  • moszo: Hát én is itt volnék, bár tök véletlenül. Nem is tudtam, hogy az út után is folytattad a blogot. Ö... (2010.09.13. 13:54) Minden út Koreába vezet?
  • ミラ: hangeul a neve az írásuknak, mesterségesen kifejlesztett rendszer, a leglogikusabb a nyelvészek sz... (2010.06.24. 13:12) Nyelvi kérdések
  • spulnissimus maximus: @Tiggr: AJAJJAJ! Elnézést, de csak a hét vége felé dől el, hogy felvesznek-e, addig nem akartam e... (2010.05.17. 17:05) A koreai film hónapja

Linkblog

Szilánkok...

2010.04.01. 20:12 Tiggr

 

Már újra készülök Koreába, de még az előző útról is vannak el nem mondott emlékeim! Biztos mindenki járt már úgy, hogy egy élményről kimerítően mesélt a barátainak, majd elégedetten hátradőlt, hogy na, most aztán mindent elmesélt. A barátok már egész másról beszélgetnek, amikor egyszercsak beugrik valami, amiről elfelejtett szólni… Ekkor jönnek a „Ja, azt még elfelejtettem mesélni…”, illetve a „Csak még annyit, hogy…” kezdetű mondatok. Én is sokmindent elmeséltem már itt, sőt könnyebb helyzetben voltam, mintha utólag kellett volna mindent elmesélnem, hiszen szinte élőben meséltem, mégis, visszagondolva eszembe jutnak olyan dolgok, amik kimaradtak!
 
Most ezekből szeretnék egy csokornyit még átnyújtani, ezek az én (emlék)szilánkjaim!
 

1. Az egyik cégnél – ahol a papírpoharakat is találtam – végigjártunk minden helyiséget. A menza mellett volt a konyha, a konyhából pedig egy pici iroda nyílt. Csodálkoztunk, hogy hát ez meg kinek az irodája lehet. Az ajtóra az volt írva angolul (is), hogy „Nutritionist”. Hevenyészett fordításban ez táplálkozási tanácsadót jelent… Vagyis a cégnél van egy olyan ember, akinek az a munkája, hogy arra ügyel, a dolgozók a menzán egészséges étkeket kapjanak, megfelelő tápanyagokkal… Ezt is bevezethetnénk!

2. Van pár ital is, amit nem említettem. Ha azt gondoljátok, hogy a rizses tea volt a rekorder a furcsaságokban, tévedtek! Egyik nap megláttam egy szép műanyagflakont, ráadásul nem is mini méret volt. Egy fiatal nő látszott a cimkén, az ital gyönyörű aranyszínű… A gyömber jutott róla eszembe, meg is vettem! Kibontás után már gyanús lett a dolog, mert lábszagszerű „ájer” kezdett terjengeni. Az első korty előtt még egyszer megnéztem a cimkét. A lány egy kukorica csuhéjából jött kifelé rajta… A kóstolás végleg elvette a kedvemet az egésztől. Megtudtam, hogy kukoricacsuhéból készült ez az ital. Képzeljétek el, hogy a kukoricacsuhét kifőzitek, majd a levét iszogatjátok… Borzalmas volt, odaadtam a lengyel srácnak, aki azt mondta, hogy a kemény lengyelek ezt is megisszák! :) Hát, az üres flakont sosem láttam! De állítólag ez is nagyon egészséges! :)

3. Tolatóradar: a koreai autókban van ugyan nagyon modern GPS, ám a tolatóradar helyett valami egészen érdekeset használnak.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A képen látszik, hogy az autó hátulján, a tetőre van szerelve egy tükör, amiből a sofőr pont a hátsó lökhárítót látja. A képen én is csak később vettem észre, hogy az előtérben levő furgon elején is van egy ilyen szerkezet, ami gondolom a kocsi első lökhárítóját mutatja a sofőr felé! :)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://koreaexp.blog.hu/api/trackback/id/tr741887718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ficere 2010.04.01. 20:38:41

Hogy én is minek vacakoltam a tolatóradarommal...?Ez még el sem romlik!

Az egy üzleti "lyuk",itthon forgalmazni kellene.
{Az autófényezők meg tönkremennek!:)}

tityi48 2010.04.03. 01:09:22

Én még ilyenkor is figyellek.Eljutsz Pekingbe
is életed során először és a sógorék keze odá-
ig ér,hogy elveszik a szabadidődet./felháboríto/
Ficere,a tiéddel tapostad az utat de az enyém és a Judité már profi módon /sec-perc/
süti beállítások módosítása